Apa yang perlu dilakukan untuk membantu mengawal anxiety disorder?

Ada yang bertanya bagaimana mommy dapat mengawal anxiety yang mommy hadapi ini? Ramai sebenarnya wanita yang menghidap anxiety ni.

Hampir setahun berhadapan fasa anxiety, mommy tegas dengan diri dan nekad lawan.

Apa dia anxiety disorder

Anxiety disorder merupakan salah satu penyakit dalam group gangguan mental yang menyebabkan kita mengalami gangguan kecemasan atau kerisauan yang melampau.

Simptom-simptom anxiety disorder

Kerisauan yang melampau, jantung berdegup laju hingga membuatkan penghidapnya menyangka menghidap penyakit kronik seperti sakit jantung, sesak nafas serta tangan menggigil dan berpeluh

Rawatan anxiety disorder

1) Sesi terapi yang berterusan
2) Ubat-ubatan
3) Kaunseling
4) Pemakanan sihat
5) Amalan membaca Al-Quran & ayat-ayat ruqyah

Adakah pengambilan supplemen juga dapat membantu?

Melalui pengalaman mommy, supplemen juga sangat membantu dalam mengawal anxiety.

Ini 3 produk Shaklee yang dapat diamalkan untuk anxiety.

1) B complex with folic acid

Vitamin B complex with folic acid ni lengkap dengan 8 jenis vitamin B yang dapat membantu mengawal anxiety.

Dalam b complex ini terdapat folic acid atau B12 yang menyokong kesihatan jantung. Ia juga turut terdapat vitamin B1 yang mengawal gula dalam darah. Gula dalam darah yang tinggi boleh menyebabkan hyper serta kebimbangan yang melampau. Ia juga turut terdapat B3, yang banyak terlibat untuk sintesis serotonin.

2) Omega guard

Minyak ikan atau omega guard ini juga menyokong kesihatan jantung dan meningkatkan imunisasi. Ia juga meningkatkan fungsi otak. Membekalkan EPA & DHA.

3) Ostematrix

Ini bukan sekadar kalsium. Tetapi mengandungi 7 elemen penting untuk badan. Antaranya mengandungi kalsium, magnesium serta vitamin D.

Pengambilan ostematrix juga dapat membantu mendapatkan tidur yang lena, mengurangkan tekanan kepada saraf serta membantu mengurangkan keresahan.

Kuatkan diri untuk lawan

Bagi mereka lebih-lebih lagi wanita yang berhadapan dengan anxiety ini, kuatkan diri untuk lawan ok. Jom jadi wanita yang hebat & bebas anxiety disorder.

Leave a comment